Az online marketing külön szakterület, ami kiemelt jelentőséggel kezdett el bírni az internet terjedésével. Ahogy megjelentek nagy számban a különböző weboldalak, úgy vált egyértelművé, hogy fontos azokat célirányosan felépíteni, a látogatottság növelése érdekében. Az évek során rengeteg stratégia került kidolgozásra és némelyik nagyobb sikert mutat, mint a többi. A SEO azért fontos, mert a Google külön algoritmusok használatával feltérképezi a felületeket és adott paraméterek szerint rangsorolja azokat.

Egy újonnan indult felület csak úgy tud az élvonalba kerülni, ha elég sokan kattintanak és hivatkoznak rá. Ez viszont csak akkor lehetséges, amennyiben elérhető pozíciót kap, vagyis az organikus találati listában bekerül legalább az első tízbe. Keresőoptimalizálás nélkül erre semmilyen esély sincs. 2022 végén forradalmi újítás látott napvilágot. Az OpenAI cég bejelentette az első mesterséges intelligencia chatbotját, amit sokoldalúan lehet felhasználni, elsősorban szöveggyártásra.

Rengetegen ugrottak rá erre a fejlesztésre és igyekeznek kihozni belőle a legtöbbet. Hasznos segítséget nyújthat az online marketing világában, de nem jelenti azt, hogy mindenre megoldást kínál. Vannak már jól bevált módszerek, amik mérhető sikerrel kecsegtetnek. Az AI mellett ezekre érdemes figyelni egy budapesti keresőoptimalizálás ügynökség szerint. Az 5 leggyakrabban alkalmazott stratégia az oldalak auditálása, kulcsszókutatás, linképítés, PR cikkek kihelyezése, SEO optimalizált tartalom kihelyezése. A Google jól bevált recept szerint végzi az adott oldalak felmérést, ahol nézi azok átláthatóságát, betöltési sebességét, hitelességét.

Ezekre figyelve, máris nagyobb eséllyel nyerhető kedvezőbb pozíció a találati listában. Bár minden bizonnyal az AI lehetőségek tovább fognak bővülni 2024-ben, de nem érdemes csak és kizárólag erre támaszkodni. Az intelligens fejlesztések remek segítséget nyújtanak a szakembereknek, amivel tovább fokozhatják a hatékonyságot, növelve az oldalak relevanciáját. De erre a Google is készül, ezért további stratégiák kidolgozására lesz szükség, az eredményesség megőrzése okán.